Методика преподавания английского языка для малышей — English For Primary Teachers

В некоторых университетах Teaching Young Learners — это отдельная специальность для ESL Teachers. И это абсолютно правильно. Хотя моя квалификация  в дипломе  и сформулирована как «преподаватель английского языка», хотя я и вела и спецкурсы, и подготовку к экзаменам — а вот что делать на уроке с мелкими  не представляю даже примерно :-). Очень специфическая  область, требующая дополнительной подготовки. Недавно случайно наткнулась на книгу по методике преподавания английского  языка для малышей — English For Primary Teachers, by Mary Slattery and Jane Willis, Oxford University Press.

Вот описание с сайта издательства OUP:
The book aims to build teachers' confidence in their ability to use English effectively, at the same time as providing advice and techniques for primary English teachers. The book is written in an accessible, easy-to-follow style and encourages a positive attitiude towards using English in the primary classroom.
The first unit asks teachers to reflect on the processes of language learning, to examine ways to create effective learning conditions in class, and introduces them to the study methods used in the book.
The units follow the processes of natural language acquisition and the pattern of school education, so the order is: listening activities, speaking activities, reading, and writing.
There are two units on using stories, with a final unit on integrating coursebook activities and lesson planning.
The content of the syllabus is derived largely from English lessons recorded by around 20 different teachers in different countries, to show that the examples and expressions used are real ones that are used by primary teachers the world over.
The Language Study syllabus is graded, beginning in Unit 1 with very basic classroom instructions within a typical lesson framework, going on to more specific language relevant to particular activity types, and later to longer stretches of English, such as storytelling.
The book encourages teachers to practise the language activities with a colleague and/or record themselves on a personal cassette doing the language practice activities in English.
A free CD gives examples of classroom language from real classrooms, with pronunciation exercises.

Очень и очень полезное издание, особенно CD с моделями уроков и примерами ситуаций. Дает правильное представление о том, как именно должен проходить урок, как строить план занятий и управлять классом и т.д.  Одно из тех пособий, к которому хочется возвращаться снова и снова, т.к. можно быть уверенным в том, что найдешь ответы на многие как методические, так и организационные вопросы.

Понравилась статья? Подпишитесь на обновления по e-mail!

Введите адрес электронной почты и нажмите ОК!

Оставить свой комментарий

Поиск по блогу
Подписка по E-mail

Введите адрес электронной почты и нажмите ОК!

Рекомендации Ozon.ru




Объявления

К сожалению, в настоящее время набор новых учеников не проводится

Сделаем доброе дело вместе!
Поделиться в соцсетях
Рекомендации Ozon.ru


Копирование материалов сайта возможно при указании активной, открытой для индексации ссылки на tutorblog.ru 

© 2014    Focus Point    //    Вход   //    Вверх